av vad

Dagen avslutades med bil och radion bjöd på en låt som redan finns
på min spellista, Laleh - Some die young.
 
Idag, kajak.
 
Jag och Stina konstaterade ute i köket, medan de andra satt i de sköna
sofforna i finrummet, att hon och jag hunnit med så sjukt mycket idag.
På förmiddagen köpte jag ett par skor, sen paddlade vi kajak i regnet,
men när vi åt vår mat och badade så regnade det inte, utan började
igen när vi lämnade vår lilla ö, flyt!
Sen gjorde vi äppelmos på 11 kg äpple. Tiden gick och vi blev hungriga,
så åt vi tacos!! Sen kom Amanda, Henke, Maggen och Malin. Jag och
Stina bjöd på äppelpaj, sen spelade vi spel. När klockan var 21 kändes
det som att den var 23, men då hann vi prata ett par timmar innan
dagen kom till avslutet med bilen och Laleh.

Bilen. Jag svischade förbi, de såg mig inte, jag körde långsamt för att se,
hon såg bekymrad ut, jag såg bara hans rygg. Men i backspegeln såg jag
hur de började gå igen. Om some die young så borde jag inte hålla tillbaka,
fingrade efter min bärbara lur i regnjacksfickan men övertalade mig själv
att sluta. Det hände ytterligre en gång. Sen tillslut tog jag upp den, men
bara för att skriva ner att jag just tänkt "tänk om våra vägar korsas".

Ö. Det är spännande hur någonting som inte är någonting kan bli någonting
bara genom att prata om det. Prata om vad som sagts, hur det kändes och
varför det är spännande.

Sen. Jag tror det är bra.
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: