jobbfronten och sommarfronten

Ja, hur set det egentligen ut på fronterna?

Jobbfronten
Förrförra veckan var jag på jobbintervju för receptionistjobb/några procent biblioteket
på juridiska fackulteten. Det jobbet vill jag så gärna haa. Det var ca 70 sökande, 36 fick
komma på intervju och 4 ska anställas. De sa att besked troligtvis skulle komma i slutet
av veckan, både om man fick eller inte fick det. Tyvärr har de inte hört av sig ännu, så
det blir nog nästa vecka, detta är inte sommarjobb utan extraknäck.

Förförra veckan var jag också på lunch med ett par andra studenter och en professor
i arbetsrätt. Vi var några som fått frågan om vi ville bli studentstödlärare. Det är bara
1 hel arbetsdag, och varje termin byts studentstödlärarna ut. Men hur som helst,
roligt med bekräftelse och utmanande uppdrag. Alla som var på lunchen ville bli, men
det fanns bara fyra tjänster. Så professorn sa att det skulle lottas. Några dagar senare
kom ett mail och jag ska vara studentstödlärare i familjerätt med en annan tjej.
Nervöst men kul!!

Nu till sommarjobbsfronten, båda fronterna i ett alltså...
Jag har sökt massa jobb!!!! Det tar tid.

De ringde från mitt gamla sommarjobb för typ en månad sen och frågade om jag ville
ha det, då tänkte jag att jag chansar och tackar nej, för jag var lite sugen på något nytt.

Det har gått trögt, men de senaste dagarna har det väl lossnat, tror jag (önskar mamma
var hemma, tur hon och kaka kommer hem från jordanien på måndag, jag behöver råd)
Hur som helst...

Igår rinde gamla jobbet igen, de ville ge ett sista erbjudande som fanns kvar, en tjänst
på 75 %, det var fint. Har inte tackat ja ännu.

Det jobb jag just nu helst vill ha är på tekniska kontoret i Oskarshamn, jobba utomhus,
måla parkbänkar typ. Idag när jag skulle ringa för att försöka få veta när besked om
vem de ska anställa så började mannen i luren prata tider direkt, men att han gärna
hellre mailar tiderna för han satt i bilen. Jag frågade förvånat om det betyder att jag
fått jobbet och om det var många som sökt det?
Min tolkning är att jag absolut fått ett erbjudande om det. Mail är väl påväg. Spännande!!

Sen ringde jag och kollade upp ett jobb jag sökt i kalmar, lite mer advanced,
myndighetshandläggare heter det. De hade en tjänst kvar och hon satt också i bilen så
hon bad mig maila att jag fortfarande var intresserad. Vi får väl se vad som händer där.

Idag kom antagningsbesked om sommarkursfronten, kan jag säga att det är rätt spretigt:
Jag är antagen till kurserna (de är typ 7,5 kurser halvfart)

1. Internationellt friluftsliv/äventyrsidrott där en resa till Österrikiska Alperna ingår.
2. Brottsplatsens arkeologi
3. Akademiskt skrivande

Sist och inte minst, sommarfronten, det blir mest spekulationer:
- Nästa vecka lär det bestämmas om det blir någon USA-resa för med Stina i början av juni...
- Jag lär i sommar bo på landet utanför Oskarshamn, det känns som att det kommer
bli så.
- Jag lär cykla mycket
- Det blir förhoppningsvis många dagsutflykter i naturen och så vandring ett par dagar med
Emma och Johannes, hoppas jag!!!
- Sista veckan är garanterat bokad för vandring, men var är inte bestämt. Vad jag vet är att
jag ska vandra med Johanna och Harriet och att vi nog ska till Norrland eller Norge, jag
röster helt klart på Jotenheimen, googla bilder på det vett ja!

SAMMANFATTNING: VAD SOM HELST KAN HÄNDA haha.

Oj vilket långt inlägg det blev.
Nu ska jag ut på promenad sen ska jag träffa Daniella.
Hoppas du får en fin fredagskväll, i Lund lyser solen!!

Kram Annika


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: