en kurva

The Concept - Gimme Twice

Det började högt från att jag slog upp ögonen i morse... peppet. Tyvärr gick det sakta nedåt
under dagen, skatterätt är så svårt.
Som när mamma ringde nyss och frågade vad jag gjorde, så läste jag direkt från rubriken
jag just skulle läsa.. "Skattebelastningen på onoterade okvalificerade andelar"... det är klart,
om jag anstränger mig kommer det suddiga klarna.. men idag var vad verkligen svårt.

Kurvan gick upp när jag 16.00 cyklade hem efter seminariumet. Åt lite, sedan ringde jag
Emma, fint att höra hennes röst, gick till stationen, mötte Kaka, vi gick en kort promenad,
innan hon skulle på arbetsinervju, jag gick lite till själv. Med musiken i öronen och solen
i ögonen gick kurvan upp lite till, och väl hemma kändes tanken på sällskapsrummet inte
så jobbig, jag har nu läst lite om fåmansbolag, pratat med mamma och ska nu gå upp till
köket på lite dagboksklubb så jag gissar att kvällskurvan kommer ha nått upp till hur dagen
startade, skönt det.

Godnatt sen.
21.53


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: