vad handlar det om?


17.50 Helsvart skulle jag vilja ha på mig oftare.

Veronika Maggio - Alla mina låtar


22.05 Jag har just tänt ljuset med vanlijdoft som kakan köpt.

Igår gjorde jag något mycket smart och snällt mot mig själv, jag la mig tidigt!!
Det gjorde att jag inte behövde kämpa hela dagen med att hålla huvudet uppe
vilket jag behövde igår.

I helgen var jag faktiskt på gudstjänst. Jag har nära till känslor i en kyrkbänk.
Jag funderar mycket tror jag, kanske inte jättemycket på vad som händer där
framme, det är lite så det känns faktiskt, "det som händer där framme". Själv
måste jag ändå säga att prat om djävulen och användandet av det ordet för in
något i mitt huvud och in i en sal som inte fanns där innan pratet. Så onödigt att
bjuda in till en sådan värld och ett sådant fokus.
Oj, jag är nästan påväg att ursäkta mig och hålla på nu, förklara ytterligare, men
det behöver jag ju inte göra, jag lämnar ju inte äns ut några namn!

Jag var på en kort promenad i eftermiddags. Det var väldigt skönt att gå i blåsten!
Lyssnade jag på Veronika-låten, kände inte med den på samma sätt som förut, istället
för att sjunga med tänkte jag, vad handlar det om? Jag är lite förvirrad just nu tror
jag, kan stanna upp och undra vad allt går ut på? Gick nedanför ett höghus och tänkte
handlar det verkligen om att sätta upp fina gardiner och ställa fina blommor på
fönsterbrädet? Ibland är det så enkelt, ibland behövs inte mer, men idag var en sån
dag då mer behövdes. Hann också tänka att jag är dömd till att tänka för mycket.
Men någon minut senare tänkte jag att "dömd" kanske är lite väl hårt, kanske kan
jag ha nytta av allt tänkandet också, men ibland tror jag det är bra att inte tänkta
för mycket.

Godnatt.


Kommentarer
Bea

Jag gillar titt tänk. Tycker om hur det sätter lite fart i mitt tänk :)

2011-09-14, 12:01:31
annikasiri

och jag gillar att du är så aktiv i kommentarsfältet...

2011-09-14, 23:03:22

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: