Om jag säger såhär...

Om jag säger såhär, jag har lagt tandborsten som inte är min i koppen i badrumsskåpet.
För någon vecka sen stoppade jag undan den och tänkte att det skulle dröja länge innan
den skulle komma upp igen.
Om jag säger såhär, nyckelknippan är nu tyngre för jag har hängt på min extra nyckel,
imorgon ska jag ge den till... KAKAN!!!
I morse var det som vanligt, en syster långt borta, på föreläsningspausen såg jag ett sms
"call me" så det gjorde jag. Lunds universitet hade ringt en timma tidigare och erbjudit min
syster en plats på logopedprogrammet i Lund, och hon ska ta platsen!!! Det betyder att hon
lämnar Linköping och deras logopedprogram och kommer 09.29 till stationen imorgon.
Hon ska bo hos mig tills hon hittar något annat! ooooohhhh!!!!!

Idag har jag städat, dammsugit, våttorkat. Plugget hamnade lite i bakgrunden, men jag gjorde
lite iallafall, sen cyklade jag till Johanna. Vi kollade på Sverige - San Marino, åt både
hemmagjord äppelpaj och guacamole + tacoschips, det är så gott alltså, rekommenderar!

Cyklade hem i regnet, mysigt! Jag missade dagboksskrivandet ute i köket med Daniel och
Magnus, kan skriva mer om detta någongång när jag inte missat det. Men drack lite te och
varvade ner innan jag gick till rummet.

Allmänbildningsprojektet går framåt, jag tog ju kort på min badrumsdörr och la upp för ett tag
sen, vad jag inte sa och inte visade var, 1. kartan är från en gammal, gammal kartbok, tyskland
är t.ex. delat i öst och väst hehe. 2. På insidan av badrumsskåpet sitter en annan karta med
Sverige indelat i landskap, så nu kan jag hela Götaland, Svealand och nästan hela Norrland!

Nu får jag sluta skriva fast det finns massa mer att berätta, en sista grej bara, jag har hört via
kommentarsfältet till ett inlägg att någon som tidigare bodde här på larran också cyklade till
Willys så det är alltså inte bara jag! hahah.




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: