sitter i

jag sitter i tysta salen, tänkte bara skriva något för att visa att jag finns.
En överraskning på vägen hit var att det inte fanns någon luft i bakdäcket
på cykeln trots att jag pumpade det häromdagen.
Pumpade igen, men hann bara några meter innan det var tömt, jag ledde
cykeln till bibloteket.
När jag kom fram kände jag mig lite som Bridget när jag satt på knä utan för
propra Juridicum och pumpade cykeldäcket (en sista gång för att vara säker
på punkteringen) och pratade med pappa i mobilen om varför jag typ inte tror
på Gud. Jag måste lägga till det där typ för det känns så definitivt annars.
Det blev lite en diskussion och ett försvarstal med argument om varför jag inte
gick till kyrkan idag (typ, jag har sträckläst bibeln två gånger, jag får inte ihop
vem Gud är, jag har funderat sen 8:an bla bla bla bla)

Nä, tillbaka till 8 kap. 42 § Aktiebolagslagen...
Hörs senare! Hoppas du får en fin Söndag.
(Jag var ju faktiskt på gudstjänst i söndags då jag var hos Emma...psalm 399 var
rätt fin minns jag, kanske ska gå till ett piano i eftermiddag)


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: