sista länken

Tomas Andersson Wij - Hornsgatans dag, hör den första gången nu.
Jo, idag har jag mest tagit det lugnt, jag är förkyld som sagt så jag blir lätt anfådd.
Jag har iallafall handlat, och så är jag sån att jag gärna handlar lite billigare och tänker
att jag kan passa på att få lite träning, så istället för att handla på Hemköp (300 m),
Coop (600 m) ICA (2 km) så cyklar jag till Willys (4 km), nej det är ingen annan på
korridoren som gör så haha..

På eftermiddagen lagade jag morotssoppa, så kul det är att laga mat! Sen cyklade
jag till Filippi där det varit gudstjänst, jag missade den för bara tanken på att sitta
och lyssna på en halvtimmes/timmes-predikan gjorde att det kliade i hela kroppen,
jag saknar känslan jag hade för ett par somrar sen när jag verkligen kände ett sug
efter att gå. Anledningen att jag kom lagom till fikat var att jag skulle träffa två från
min hemgrupp, vi skulle prata om hur vi ska ha det den här terminen, några har flyttat,
bytt grupp och så. Grejen är att under dagen har det på något sätt landat i mig att jag
kände att jag ville ta paus från att vara med i en hemgrupp. (jag vet inte om alla vet vad
det är för något, om man undrar får man fråga i kommentarsfältet så förklarar jag).
Det var lite jobbigt att säga det, av olika anledningar. Dels för att jag kommer sakna
tjejerna, det har varit så fint och kännts så gott när man åkt hem, men på slutet
prioriterade jag det inte så högt, krockade med Röda Korset. Det som känns allra
tråkigast är att (låter onödigt dramatiskt men) det är min sista länk på något sätt, jag
ber inte ofta nu, och som sagt tanken på att sätta sig i kyrkbänken på söndagarna gör
att det kliar i kroppen. Kanske är det bra att ta paus helt, istället för att hålla på med något
som jag inte prioriterar så högt. Jag hoppas suget kommer tillbaka till nästa termin, men jag
känner hur Gud kommer längre och längre bort. I köket i dag väcktes en diskussion om dopet
och jag kände verkligen och det slog mig - att jag tänkte utifrån ett perspektiv jag inte trodde
jag skulle känna någongång. Drivkraften som finns att t.ex. cykla till Willys för att köpa billig
mat är som en storm, men att känna Gud är tyvärr nere på tunna andetag nu.

På kvällen
oj nej nu pratar han i låten, det tycker jag inte var så snyggt. gah.
aja på kvällen var det korridorsfika här och sen bakade jag bröd som sagt. Nu är det
tandbortsdags.

Nattinatti söndagen, hejdå helgen! Kom snart igen typ.


Kommentarer
Johanna

Hej Annika! Måste bara skriva att min kompis Sofie, som bodde på Larran förut också cyklade till Willys å handlade. Jag tyckte det var jättekonstigt, men det finns alltså fler ;) Kram på dig!

2011-09-05, 12:05:00
annikasiri

åhh va glad jag blir haha, vad fint! Kram!

2011-09-05, 23:09:45

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: