i Linköping

Dags att sammanfatta min helg i Linköping. Sen kommer nog också ett par rader om
dagarna som kommer och mina mål för dom haha..

När jag kom till Emma på fredagskvällen tog vi det lugnt med te och hemmarostade
nötter. Innan vi somnade började vi prata lite om Gud, då insåg jag att jag nu börjat
se annorlunda på mig själv och min tro, eller ja om jag nu ska säga tro, för det jag
insåg var nog att jag nu snarare pratar om att jag inte tror än att jag tvivlar, vilket
jag ägnat mig åt i typ 7-8 år. Den där brottningsmatchen som fanns tidigare har stannat
av, men vem vet, kanske är det bara drickpaus och vila mitt i matchen. Den här terminen
blir det ingen hemgrupp för mig, men kanske är det bra att vila helt när jag ändå inte känner
matchen inombords. Den främsta anledningen till att jag har så svårt att tro är att jag inte får
ihop gudsbilden, vem Gud är...det skulle jag kunna skriva flera blogginlägg om, men det var
inte tanken idag... hur som helst, när jag och Emma pratade, slog det mig att jag tänkte ur
ett nytt perspektiv, tomt, men lugnt känns det.

På lördagen lyste solen och det var verkligen en perfekt dag för att vara ute. Jag och Emma 
började dagen med en rapp promenad längs stångån, sen frukost och sen åkte vi i två bilar
till Omberg (50 minuter från Linköping). Vi = de jag gick på ostkustleden med i somras, plus
Rickard, Viktor och Deborah. Skogen som mötte oss var galet fin, jag kan tyvärr inte beskriva
känslan. Vi vandrade lugnt, fikade, gick längs Vättern högst upp på branterna. Så lagade vi
såklart mat på trangiakök. När vi kom hem fixade vi tacopaj och ost/skink/pesto/tomat-paj,
hängde, spelade pyttelite legretto, tycker om det!! och så åt vi bär med vitchoklad i ugn och
glass. Vilken härlig dag, och vilka härliga människor. I mina ögon, jag vet, alla har sitt att tänka
på, men i mina ögon lever Emma ett sånt fint liv med superfina vänner!

På söndagen fick jag välja kyrka, det fanns tre att välja mellan, det fick bli Domkyrkan. Vacker
akustik, lite magisk känsla när kören sjöng, en predikan passar inte lika bra dock man blev
nästan lite yr i huvudet hehe. Efter gudstjänsten var det lunch med Fisherman friends, hälso-
universitetets kristna grupp, fick hänga med Emma, det var lunch för nya studenter, så där satt
jag bland läkare, sjuksystrar och logopeder typ.
På kvällen var det regnigt ute så vi tog det lugnt, kollade bl.a. på svtplay Landet brunsås, rätt
kul faktiskt, lagade tacos, åt med chips och guacamole, det är såå gott. Sen var det dags att åka
hem och resten har ni hört, satt på ett tåg, som blev försenat, läste lite, pratade med mamma,
kollade på andra resenärer...



Nu till veckan som kommer:
Jag behöver verkligen komma in i plugglunken igen, så därför tänker jag bli mer diciplinerad.
oh, tänkte lägga till ett "försöka" men nej, jag måste bli det.
Idag hade jag inte hunnit läsa in och göra övningarna, och istället för att plugga efter så
lagade jag mat... Planen: strikt dygnsrytm, strikt pluggtid för att sedan släppa det helt på
kvällarna med gott samvete, jag ska försöka köra stenhårt nu en vecka, och se hur det går.
Så önska mig lycka till haha! Det skulle kunna bli så att bloggandet blir lite lidande men
det vet jag inte än.
Ha en fin måndagskväll! Godnatt!



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: