på min fönsterbräda


Tidsinställt blogginlägg från 16.37, fredag 30 september.

Jag kanske inte har tänkt på det i och för sig, eller så visste jag bara inte
att valnötter växer i Sverige. För någon timma sedan hörde jag att det finns
på innergården och nu finns det några stycken på min fönsterbräda.

Jag kollat lite med internetmormor (google) och det finns en risk att mitt
försök att torka dom inte ger ett bra resultat, många före mig har visst haft
problem. Men det märker jag på söndagkväll när jag kommer hem till Lund.
Räkna med rapport!
Hur som helst internetmormor lärde mig att valnötsträdet har sitt ursprung i
och växer vilt från Balkanhalvön till Himalaya och att Kina, USA och Turkiet idag
är de största producenterna av valnötter.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: