jag ska

En drömtydare hade haft jobb att göra, de senaste dagarna alltså...Lejon som biter
sönder min fina lusatröja som jag tror farmor stickat, facinerat tittade jag och Johanna
på, lejonet åt iallafall inte upp oss. Kunde inte ta hand om min ickeexisterande 2-åriga
kusin på tivoli,  slutade riktigt illa, mardröm! Häng med statsministern. Något dött djur
vid min säng. Det flimmrar också förbi en bild ett minne av en massa elektroniska saker:



Det har varit en fin dag, den började bra, med mannagrynsgröt och ägg till frukost
(aplänge sen), väldigt löskokt ägg, men det var faktiskt gott. Föreläsning om barn,
vårdnad och umgänge. Ett exempel på vad vi pratar om...Vem av föräldrarna, Lars
och Greta som ansökt om äktenskapsskillnad, ska få vårdnaden om lilla Ingrid, 5 år?
Föräldrabalken 6 kap. 2a § säger att barnets bästa ska vara ledstjärnan, man tittar
på omständigheterna i fallet och så väljer man någon.

På eftermiddagen köpte jag tre saker:
1) vaniljdoftljus, ett likadant som Kaka köpte när hon bodde hos mig, jag hade inte
kommit på tanken annars, men nu saknade jag det efter att det brunnit slut.
2) en kontakttimer, så jag kan somna till adventsljusstaken, längtar tills jag får ta
fram den nu faktiskt.
3. en pulsklocka, roligt, prövade redan ikväll, så därför måste jag duscha nu.


22.20, det nya ljuset.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: