vid trötthet

Hur fungerar jag när jag är trött och ofokuserad?
Gårdagens bandyträning inleddes med en halvtimmas taktikgenomgång på en
liten whitebord. Jag vaknar upp ur tankar, har inte hört vad centern bör göra vid
uppställt försvar om bollen går över från motståndarlagets ena back till den andra.
Så var har jag varit? Kan jag berätta det? Ja!! Jag var i en lägenhet, som ägdes
inte bara av mig. En önskan om att ha en bra dag tilldelades mig och så en puss
på kinden. Så tänkte jag såhär: det måste ju absolut göra skillnad i hur man är
som person om man har det så under flera år eller om man bor själv. Ungefär här
kom mitt fokus tillbaka till där jag var, nämligen i ett slitet omklädningrum, i en
grundskolas sporthall, vi satt trångt för att alla skulle se tavlan. Jag tror att den
snygga tränaren tycker om att vara tränare, gillar att ha ansvar och att människor
lyssnar och tittar på honom. (Gör ingen koppling alls mellan de olika tankarna, för
det gjorde inte jag).

Hur fungerar du när du är trött och ofokuserad? Fundera kan man göra.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: