ett par saker

Stämningsmusik för skrivandet/läsandet: Michael Bublé - At this moment


Emma har varit här hela helgen. Kanonfint. Känns som att vi hunnit med så mycket.
Helgen började med att Emma fick se mig och mitt lag förlora med 15-1, första
gången hon ser mig spela innebandy någonsin, gaalet!?! På kvällen åt vi god mat,
Emmas recept och så rostade vi nötter, kollade på "Så mycket bättre". Mysigt.
Söndagen, ja vad tror du? Ut i skogen är en bra gissning! Vandring vid Knivåsen.
Det blev inte riktigt som vi tänkt haha, för att hinna med bussen kan man lätt säga
att vi powerwalkade 1,7 mil, halvsprang sista biten. Men vi hann njuta av naturen ändå.

Detta mötte oss i början av vandringen.
Sen bokskog, öppna fält, dimma precis
som förra helgen. När vi kom hem, god
mat igen, Emmas recept.
Sen spontangick vi på bio, en film som
heter "En dag", den var jättebra, kan inte
säga så mycket mer utan att avslöja mig
tror jag, men jag har inte gråtit så mycket
till en film sen jag såg "ps. I love you".
Skulle verkligen rekommendera filmen,
men troligtvis inte själv vilja se den en
gång till. Snyft!



Jag har skrivit förut om känslan när
det inte finns någon annan stans jag
hellre skulle vilja vara. Den där förvänt-
ningen på en buss som jag skulle skriva
om, var något sånthär:


Någon mil utanför en halvstor studentstad, sköna kläder som tillåter och uppmuntrar till alla möjliga skogsäventyr. Bussbältet tryggt fastspänt, fast bussen står stilla i en liten sovande by. Dörren är öppen. Jag hör två fåglar och sparar på minnet, det där lilla i vardagen, så nära skönhet finns. Med ett tungt pys stängs dörren igen, ändå sipprar ett dovt fågelkvitter in vilket håller leendet vid liv ännu en stund.

Idag har jag varit på föreläsning om diskriminering i arbetslivet, handlat, gått på en promenad
med Erika och tränat innebandy.

Så till sist, Vilka TV-program jag allra helst skulle vilja vara med i, en kort lista:
1. Expedition Robinson (på svt, utan pakter, bara roliga tävlingar och överlevnad)
2. Gladiatorerna (särskilt den där sista banan, och när man ska hänga i ringar
och få ner den andra)



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: