skriver

00.46 skriver på ett inlägg...
sången jag nyss nynnade på...lyssna så länge
Laleh - På gatan där jag bor, en Lena Philipsson-låt

Tog en paus, la mig på den nyskakade mattan, inte så mycket ro i kroppen
som jag skulle vilja ha, klockan är nu 01.01 och jag ska berätta om min fredag.
Den har på ett sätt varit mycket händelserik, det är inget sätt att mäta kvalite
men jag är nöjd, detta har jag gjort:
1. upp, efter ett antal snoozar, kl. 8.
Lugnt och skönt, frukost.
2. föreläsning om socialföräkringsrätt i EU, kl 9.15
3. en timma självstudier från kl. 12, sen lunch i låda: flygande jacob med Sofia
och Madde.
4. självstudier igen, släppte socialförsäkringen, gick istället in på faderskapsbekräftelser
och vårdnadstvister, för en gångs skull fastnade jag, fick säga till mig själv på skarpen
att sluta runt kl. 19.
5. Ett antal hushållssysslor: handlade, dammsög och våttorkade rummet, städa toaletten,
tvättade, bakade bröd.
6. gick på en promenad.
7. spelade spelet Bonanza med Daniel och Emma.
8. Hade lovat Lina att ta hennes sopauppgift (köksstädningsuppgift på korridoren) eftersom
hon inte är här i helgen, så jag städade köket.
9. gick till mitt rum, la mig på mitt golv 5 minuter, lyssnade på Lalehlåten som jag nynnat på
när jag sopade köksgolvet...
10. Bloggar och tänker att jag skulle vilja vara trött, men det är jag inte så då kan jag ta mig
tid att lägga upp en bild från vandringen på Österlen för ett par veckor sen fick Johannas bilder nyss..


Storasyster och lillasyster

Godnatt.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: