På gatan där jag bor

Jag ville blogg ikväll, men Lalehs låt från "Så mycket bättre" ikväll har inte kommit
upp på spotify än..jo, vänta, nu 1 sekund senare kom jag på att videon finns!
Så här kan du lyssna medan du läser:



Då kan jag alltså skriva ikväll, jag vill ha musiken i bakgrunden, så källan till allt som skrivs,
säkert melankoli, finns med.

Men det allra första inspireras inte av Lalehs version av Lena Ph-låten. FAST det skulle det
kunna ha gjort, SANT. En gammal anteckning på mobilen jag hittade tidigare idag när jag
cyklade till bandymatchen. Jag bara skriver ner saker ibland:
"Jag önskar mig ett skimmer. Kring mitt liv  där jag rör mig. Det var
länge sen, verkligheten är en annan, inte mörk, men inget skimmer."

Feting jag borde ha fler finnar i ansiktet och vara 14-15 år, ibland känner jag mig inte
äldre än så, funderar på livet, vad jag har för roll, ännu jobbigare med det som kommer
efter, klump. Gahh. Det sköna är iallafall att jag mitt i allt accepterar mer och mer,
släpper fram, håller inte in, sväljer inte, spottar!! Ibland behövs inte det, eller så
orkar jag inte, då bara andas jag lugnt, låter stormen lägga sig.

Vi vann förresten.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: