får man säga så

Laleh - Simon says go go roses the end. Fyra låtar.

20 november 2011 för mig:
Klockan ringde 7.10, stängde av, den ringde igen 7.15, jag vaknade upp ur mina drömmar,
drog på de sköna träningskläderna, cyklade 8 km till jobb 8-16. Ett väldigt fint jobb, får inte
prata så mycket om, vårdjobb. Mycket julkänsla idag, glögg på jobbet och på kvällen julfika
hos Sofia med Madde och Erika. Julfika = mjuk pepparkaka, julmust m.m. Jag kom ut på en
promenad i dimman efteråt, så mycket fukt i luften, galet. Det var då jag lyssnade på Laleh-
låtarna. Citat från The End:

"oh, in my last breath
you gonna make me
you gonna make me say your name."

och jag med mitt lilla guldfiskminne och mina starka känslor inbillade mig med citatet i öronen
på promenaden, med mer flaxande armar än nödvändigt genom blöta Lund att jag har drabbats
av det, någon släpper inte taget. Det är så fruktansvärt egostiskt. Det är inte äns roligt längre.

Ska sova nu.
Men kan inte hålla mig, en Laleh låt till, så vacker!!! Laleh - Snö


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: