roligt perspektiv

mycket riktigt, som jag anade igår blev jag inte klar.
men jag kom en bra bit påvägen. idag har jag inte riktigt
haft tid att skriva på uppsatsen, räknar med att bli klar imorgon.

nu behöver jag sova.
ikväll fick jag frågan av en 5-åring vad jag ska bli när jag blir stor och
vad jag lär mig när jag är i skolan.
Det var inte det lättaste att försöka förklara vad en jurist gör och vad
allmän förmögenhetsrätt är. Jag tror inte riktigt jag lyckades, men lätt
att det går om man bara får lite tid att tänka. man måste ju inte berätta
allt hehe.. kanske skulle detta funka:
"om två vuxna personer bråkar med varandra så försöker jag hjälpa dom
att bli sams" En bra jurist.
"jag lär mig saker om hus" En liten, liten del av förmögenhetsrätten iallafall.

saker jag inte sa men som är sant...
"jag lär mig hur man uttalar domare på skånska" = "Dummare"
"jag lär mig hur man förkortar fulfisk på whiteboarden" = "FF"

äh nu börjar jag bli trött ju... Godnatt!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: