om något

Jag blir verkligen peppad av en utbildningsdag om Röda Korset.
Peppad att engagera mig mer, att ge mer av min tid till ett sådant
sammanhang. Göra andra prioriteringar.

Ikväll gjorde jag en annan prioritering kan man säga. Jag skulle ha pluggat
(sa någon lördagkväll?) men istället fastnade jag med en överklagan vi skriver
på nu (inte plugg även om det låter som det, utan Röda Korset). Tanken var att
jag skulle avsluta det rätt snabbt, men som sagt jag fastnade, det blev inget plugg.

Tiden för tentan närmar sig med stormsteg känns det som. Jag måste speeda upp
min plugghastighet något, om jag fortsätter i samma takt (jag är alldeles för noggrann)
så kommer jag ha läst alla 13 böcker eller hur många det nu är, i slutet av augusti och
tentan är 1 juni hehe.

Hur som helst, en avslutning på detta inlägg kan ju bli dagens tillägg på min lista
över den framtida.
Punkten kom till då jag läste tidningen i morse och såg en bild som liknar denna...


Jag tänkte ungefär att okej då, han kan ha en släktsommarstuga någonstans i
Sverige i skärgården, på en sluttning ner mot havet omgivet av andra röda söta
stugor med snälla och rara grannar. Men den punkten är inte under krav listan,
bara en bonus kan man säga.

Godnatt godnatt!!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: