nya erfarenheter

Om du inte tar dig igenom hela inlägget, slutsatsen:
Jag är glad om jag inte blir sjuk efter denna helg!

Lördag: cykling 4 mil.
Först Södra Sandby där vi var ett gäng som åt frukost.
Det var verkligen ett fint sätt att börja dagen på, njuta
av solen, höra vattnet porla i bäcken och fåglarna kvittra.


På eftermiddagen cyklade jag till Kaka i Malmö. Vi åkte bil en
timma in i skogen. Bilen uppfyllde inte vad jag egentligen kräver
men vi åkte i alla fall inte folkbuss vilket var tanken från början,
anar man vart vi ska? Valborgsfirande i skogen, i min hjärna fick
festen titeln "Hippiefest" vilket såhär i efterhand fortfarande passar
in. Jag fick massor av nya upplevelser och erfarenheter, men ingen
anledning till oro, jag drack inte en droppe alkohol och rökte inte ett
enda bloss. Jag är alltså forfarande lika oskyldig som innan.
Det närmsta några dumheter jag kom var en snus under läppen,
men den innehöll 0 % nikotin och tobak, bara grönt te.



Det var musik, dans och mycket tjo och tjim. DJ:n slutade
inte spela förrän 6-7 på morgonen, jag gick långt tidigare,
men jag vet inte om jag sov något. Ibland tror man ju inte
att man sovit fast så har man ändå slumrat till lite då och då.


Det som framförallt gjorde det svårt att somna var mina fötter.
De var som isbitar. 4 lager tröjor, 3 lager byxor, 2 par strumpor
och handuk virad om fötterna + sovsäck hjälpte inte.
Jag blev inte varm. Tyckte faktiskt lite synd om mig där ett tag
när jag insåg att jag inte skulle kunna somna och bara började
längta efter att solen skulle lysa så jag kunde värmas upp igen.

Söndag: cykling 2 mil
Vid 7-tiden gick jag upp och promenerade lite, och ändrade på
lagerfronten: 6 lager tröjor, 3 lager byxor och 3 par strumpor +
ett par skor. Så hade jag det i typ 3-4 timmar tills jag äntligen
fick upp värmen igen!


Detta fick jag se på morgonen. Lite senare tog vi en kort promenad
och då visade det sig att vi hamnade på skåneleden. Kul, för det
var mitt förslag för helgen att dra ut och hajka och gå lite på den.
Det får bli nästa Valborg!
Just det, funderade på vad jag gjorde förra Valborg minns inte alls...
tänkte kolla om jag skrivit något om det på bloggen. Återkommer.

I alla fall på eftermiddagen när vi kom tillbaka till Malmö gjorde
jag och kaka pannkakor. Sedan cyklade jag hem till Lund. Inte
alltid bra att vara så envis, jag hade ju inte direkt några regnkläder
på mig, i början haglade det sedan regnade det nästan hela vägen
hem. Men men jag överlevde, nu är frågan bara om jag kommer bli
sjuk. Kombinationen av att frysa en hel natt, inte sova och sedan
bli dyngsur talar ju emot. Men just nu känns det bra, ikväll hade jag
korridorsfikat, det blev glass, var jättegott för jag har råkat bränna
mig lite och huden känns rätt varm nu (hade varken solkräm eller keps
med mig).

okej nu har jag kollat vad jag gjorde förra året, jag gick ju på folkhögskola
då, rubriken var "mobiltelefonpoesi" galet att så mycket men samtidigt
så lite har kunnat hända på ett år.

Nattinatti.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: