blå kongo och vanlig potatis

Idag har jag varit på den roligaste föreläsningen hittills på denna terminen.
Tänk dig en medelålders man i grå kostymbyxor, grå kavaj och slips som
inleder med ett "tjenare" på bred stockholmska med näsan aningen upp i
vädret och sedan går direkt över till att presentera sig och rätt och slätt skryta
över var han jobbat och vad han gjort. Nu har han titeln: professor i civilrätt och
arbetar på juridiska fakulteten i Stockholm.
Tänk dig också att ett första intryck faktiskt inte behöver vara det slutgiltiga.
Jag är inte ironisk när jag säger att det var den roligaste föreläsningen.
Det är desutom, enligt mig, befriande med människor som inte ber om ursäkt
för saker de gjort eller försöker förminska det utan bara säger det rakt ut.
Han var kunnig och rolig vilket är en bra kombination, det blev en hel del skratt
i föreläsningssalen under de timmar som fått rubriken "marknadsrätt/illojal konkurrens"
i kollegieblocket.

Idag har jag också troligtvis slagit personligt rekord i att laga ful mat. Jag gjorde soppa,
men jag varnar dig, blanda inte blå kongo-potatis och vanligt gul potatis i samma soppa,
det såg helt enkelt ut som geggamojja och jag fick skämmas när jag slog mig ner vid bordet
och de andra korrarna undrade om jag verkligen tänkte äta den där maten och mobilkameror
kom upp och ord som "gross"(eng) och ja, som innan nämnt geggamojja.
Själv har jag aldrig sett mat med sådan geggamojjakarakteristisk färg, så livlös.
Aja det smakade potatissoppa, alltid någon tröst.

Hoppas du får en go helg!
Imorgon ska några av oss på korren springa 1 mil, dags för Lundaloppet!!!!!!!!
Kram Annika


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: