blanda, blanda

om jag inte går i en korridor så kanske jag går från en sjukt spännande
föreläsning på Röda Korset i Malmö en torsdagskväll och upptäcker att jag
fått följande egenpåhittade sång/melodi på hjärnan och upprepar den tusen
gånger först tyst sen sjungande:
"Blanda, blanda, blanda, vilken dag.
Blanda, blanda, blanda, vilken dag"
klämschäckt slut ska ni veta, men är inte så ambitiös att jag skriver ut noter.

Föreläsningen: den handlade om tortyr och posttraumatiskt stressyndrom,
en psykolog som berättade om detta eftersom vi som volontärer träffar
människor som kan ha fått den diagnosen.
Känslorna det väcker inom en är starka. Hur kan maktbegär driva människor
till sådant vansinne? Det är obegripligt.

Efter föreläsningen: som sagt, gick på Malmös gator och upprepade samma
melodi som jag fått på hjärnan, förekom även tonarthöjningar då och då,
tills jag kom fram till kakans lägenhet, men hon var inte hemma. Som tur
var så var Johanna det. Jag drack lite te med henne istället och hämtade
överklasskläderna till morgondagens fest.

Tillbaka i Lund: ungefär 23 kom jag tillbaka, cyklade hem och blev helt
uppspelt när jag kom till köket och upptäckte att en tjej varit ute på ett
äventyr som jag nog kan hänga med på nästa gång det är dags *hemligstämplat.
När jag kom in på mitt rum prövade jag kläderna jag hämtat hos kaka.
Imorgon är det fest på Larran och min korridor har temat "Det klasslösa samhället"
hälften ska vara medelklassmorsor och hälften överklass, jag hade helst varit
medelklassmorsa med bred dialekt men av någon anledning var det lättare
att få fram överklasskläder. Det roliga när jag speglade mig var att jag verkligen
lika gärna skulle kunna ha det på mig hela dagen imorgon (i skolan med) och
smälta in rätt bra, haha.. tro nu inte att alla är överklass på juristprogrammet,
men klädstilen hos vissa nu är väl lite sån helt enkelt.

tror det kanske är på gränsen till för långt inlägg för att orka läsa...
hoppas inte, men jag får skriva massa mer en annan dag,
finns mycket, men ska hejda mig!!!

Godnatt


Kommentarer
cookie

något i köket?

är det sant?

är det vad jag tror?

LOVE

2011-03-06, 02:30:02
annikasiri

jag tror att det är vad du tror...

den mataffär vi pratat om verkar enligt henne

vara den bästa också..hoppas det blir snart,

jag tycker det är så spännande och BRA.

Love.

2011-03-06, 08:42:39

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: