första dagen vid havet

Vilken skön dag det blev. Tyst och fridfullt. Stranden med vänner. Sedan satt jag lite
till själv precis som jag fantiserat om, lutad mot ett träd med en bok i händerna, vid
havet med ljuden som hör till.
När jag cyklade dit och hem upptäckte jag ett hus som jag skulle vilja ha när jag blir
stor. På kvällen kom Matilda förbi hemma och satt och pratade med mig en stund medan
jag kröp på alla fyra i trädgården och rensade lite som om jag visste vad jag pysslade med…
Jag tillät mig också senare att ”ordna lite för någon, någon annanstans” ikväll, i mitt huvud…
så här kommer någon annans blogginlägg:

”A och A köpte det vackra trähuset som var lite gömt, nästan glömt, en bit in från vägen.
De fick det ganska billigt trots att det nyligen renoverats, kanske för att de tidigare ägarna
gillade A och A så mycket. A och A fick tre barn, tre söta och alldeles underbara barn, som
satt i den lummiga trädgården och drack jordgubbssaft tillsammans med sin farmor och
farfar. På sommaren åkte A och A ifrån trähuset, de åkte till Gotland och hyrde en stuga
där i en vecka. Sköna sommarkvällar, deras grannar var M och D. A och D kom bra överens
eftersom A inte är som han är just nu. Tillsammans åkte familjerna på små utflykter med
fikakorgar och på kvällarna grillade de. En stor del av sommaren tillbringades sedan i det
vackra trähuset, inte mycket blev gjort, det var lugnt. Inga plikter. I slutet av sommaren
tog A och A med sig sina barn till Liseberg. Medan barnen sprang runt, runt, runt satt A
och A på en bänk och pratade, skrattade och höll om varandra.”

Jag trodde jag skulle få publicera inlägget imorgon för internet fungerade inte,
men nu gör det det igen.

aja.
Godnatt!

 

 


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: