blixt

En bild före promenad.

feeting vad det blixtrade och dundrade ikväll i Lund.
jag var rädd när jag hade 200 m kvar hem, jag strök längs
husväggarna och tänkte på att det faktiskt händer att människor
blir träffade och dör av blixtnedslag.



Kusinträffen var go. Sommarlovet fick en bra start.
Det är svårt att få med allt som hänt under de 4 senaste dagarna.
Fem-kamp, mycket spring och lek med barnen, 1 av 4 omgångar
i spelet 4 omgångar, sedan kom andra viktiga samtal i vägen,
en gudstjänst, en skön stund i en hängmatta, ett födelsedagsfika,
en promenad i Gråbo, en joggingtur i skogen, lite fotboll på TV:n.

En kommentar på något av allt.
Gudstjänsten... ville jag egentligen inte gå på, jag är inne i en period
då myror i brallan beskriver situationen perfekt. Men jag hängde med
eftersom alla andra skulle gå. Det fanns en del underhållande små
kusinbarn att titta på, men tillslut viskade jag till kaka precis vad
jag kände...
- Det är TRÅKIGT!!
Sen gick jag på toa mest för att få gå därifrån en stund.
Gudstjänsten höll faktiskt på i 1 h och 45 minuter haha.
Jag samlar ändå på små guldkorn och hittade såklart ett par stycken:
- Min

hm tog en paus och spelade lite gitarr nu istället, men nu vågar jag
inte spela längre för det skulle kunna vara så att ett par bankningar
någonstans ifrån betyder "sluta spela och sjung Håkan Hellström
01.45" osäkert, men vill inte chansa!

okej så tillbaka till guldkornen under gudstjänsten, det fanns ju ändå
ett par...3 stycken.

1. flumlovsångsdans, sittandes, jag och kaka, improviserad.
2. när vi gick fram till nattvarden fick jag syn på något som nästan
gjorde mig rörd, så vackert på något sätt, fick ungefär samma känsla
som när jag ser svenskar dansa, hur som helst, det var en man som
var klädd i skjorta i någon ljus färg, vit eller ljusblå minns inte, men
så hade han beigea byxor som var ganska vida ner till och de var för
korta, blont hår med en inte allt för distinkt markerad mittbena.
jag tyckte bara han var så vacker på något sätt.
3. En lovsångstext på projektorn. Om den är sann så vore det skönt.
Det är svårt, men budskapet är inte alls dumt..

Du som är trörstig
Du som är svag
Kom till Hans källa
Drick av vattnet som ger dig liv.

Låt all oro och ångest sköljas bort
I Hans strömmar av kärlek

Som djup ropar ut till djup Ber jag Dig 
Kom min Herre, kom
Kom min Herre, kom

Det får räcka för idag,


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: