stilla ro och nära

Sången är så vacker att det knappt går att lyssna på den. Det finns en version där en tjej
sjunger som är den jag brukar lyssna på, men det hittar jag inte någonstans på nätet.
Håll till godo med detta..det var vad jag och mamma hörde i bilen...
Åsa Jinder, Magnus Carlsson - Stilla ro och nära



Lördag.
Runt lunch åkte jag och mamma på bron över till Öland. Vi köpte kroppkakor
som vi tog med oss i bilen och åkte mot sandängarna. Vi körde på allt mindre vägar och
fick välja allt fler svängar som vi försökte memorera. Tillslut visste vi inte längre om vi
verkligen skulle komma ut till vattnet. Vi stannade och mamma hoppade ur bilen och
inväntade att en äldre man med hörselskydd och en grästrimmer skulle upptäcka henne.
Han blev glad av att se mamma, lite människor som han sa. I hans by på tolv personer fanns
det inga barn, på mammas fråga om detta svarade han att den yngsta var 64 år. Vi hade velat
veta mer om hans liv och hans namn.

Vi fick en vägbeskrivning och nådde havet bara någon kilometer senare och fick äta
kroppkakorna, sedan gottade vi oss lite i solen innan vi åkte vidare. Vi var på en utställning
och på två örtagårdar. Sedan åkte vi till en sandstrand och fikade och badade. På kvällen var
vi på jazzkonsert, jag var nervös innan för att jag skulle bli uttråkad, jag har lätt att bli det på
konserter nu förtiden. Jag var såå glad att troligtvis ingen av de gamla gubbarna i bandet hade
gått på musikhögskolan, musiken framfördes långt ifrån vad en perfektionist hade varit nöjd
med, men det bjöd på så mycket mer att se och höra.

Vi hann med en hel del annat och var rätt trötta när vi kom till Kalmar, vi sov över hos mormor
och morfar. Jag sov 10 timmar.

Söndag. Trots, eller kanske på grund av nattens långa vila var jag rätt slö denna dag. Jag till
och med somnade en stund mitt på dagen. Idag firade vi morfar, 85 år tillsammans med hans
gamla vänner. En stor kakfest.




Kommentarer
Bea

Det är just sånt här som jag gillar att läsa om på din blogg! Jättemysigt, och go musik!

2011-07-04, 07:32:02

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: