varannat ord

Igår satt jag och Sofia i tysta salen  på Juridicum och pluggade.
Avtalsrätt II, Axel Adlerscreutz s.271 "Visa nödig varsamhet i att
sålunda stämpla ett förfarande såsom ohederligt. Riktigt tillämpat,
medför stadgandet icke någon fara för den redbara samfärdslen
med ett välbehövligt skydd mot ohederliga affärstransaktioner"
Jag läste rätt mycket, det märkliga var bara att varannat ord Axel
skrivit var samma. Samma, samma, samma. namn.
Min hjärna la till det och det störde läsningen, men idag känner
jag på mig att det kommer gå bättre.



Denna bilden togs från mitt fönster 10 sekunder efter att jag klivit upp
ur sängen. Det syns inte hur fin solen var tror jag. Igår jobbade jag
tillsammans med en brandman, man träffar mycket spännande människor
på hemvården. Tiden går rätt snabbt på jobbet, något jag inte gillade
var att hon bad mig köra ibland vilket var apjobbigt, har inte kört så
mycket bil på senaste tiden och inte i större städer än Kalmar.
Sen är det ju det här med att jag ska skaffa en man som kan parkera,
har inte hunnit det än, så det blev lite pinsamt.
Nu ska jag läsa lite innan Gökboets första brunch klockan 11, yee.

Godmorgon!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: