rasmus nalle

hemlängtan hade jag när jag var liten. Okej tredje gången i rad, blogginläggslåt:
Joni Mitchell - Both sides now. ja, hemlängtan kunde jag ha. Det har jag inte så
ofta nu för tiden. Iallafall idag kom det lite över mig, en slags hem-och-liten-längtan.
Det var när jag satt vid sängkanten (barnvakt) och läste en pixibok om rasmus nalle.
Otroligt söta illustrationer och berättelser.

Han byggde en säng med hjul tillsammans med
sina vänner för att han skulle slippa gå upp så
tidigt när han skulle till skolan.
Mindes hur mamma eller pappa läste om rasmus
nalle, så liten man var, så lite man visste,
så skönt det var att ligga i sin säng och höra dessa
berättelser och se på bilderna.

Vill slutligen bara säga att jag spelat bandymatch.
Vi förlorade med 2-1, surt. Men kul med bandy.
Imorgon börjar termin 2, går mot sängen. Godnatt



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: