leva nu och leva här

Någongång hände något som glömts bort. Upphittat på mobilens
anteckningsfunktion. Det står:
"Jag vill leva. Men hur ska jag kunna leva nu.
Men vad ska jag göra för att lyckas leva nu.
Din sköra darriga gamla röst väcker känslor.
En stilla tår trycker sig fram. Om döden inte
fanns hade känslorna då funnits så nära till hands?
Nej livet, det underbara, jag känner det starkt eftersom
det är förgängligt. Det är därför jag vill leva nu.
Mina dagar vill jag leva, på riktigt."


att jag tar en GES låt beror på denna ikvällen, men
det skriver jag om imorgon istället. Blogginläggslåt:
GES - Stanna världen en stund



Trots den gamla anteckningen, eller tja, den innehåller ju inga råd,
men "nuet" lyckas jag inte riktigt med. Det är därför jag redan skrivit
en lista på vad jag längtar efter/drömmer om att göra i sommar,
skrev den för ett par veckor sen... Här kommer några punkter:

- Kanot med Stina
- Bada i Eckern med pappa
- Vandra långt upp i Sverige med Emma
- Umgås med vänner, spela spel, bada
- snickra
- framkalla bilder
- gå igenom och rensa bilder på datorn
- promenera i skogen
- lära mig Logic

okej det här var inte äns hälften. Men jag måste verkligen sova nu.
det blev senare än planerat ikväll och imorgonbitti ska jag upp och jobba.
Godnatt och sånt.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: