betyg

Jag är ambitiös och målinriktad. Siktar högt. Ibland vet jag inte varför.
Betygen för termin 1 kommit.  Det är dumt men begreppet "klara det"
för mig är inte betyget Godkänt. När blev det så?
Det finns tre nivåer: B = Godkänt, BA = icke utan beröm godkänd (näst högsta)
och AB = medberöm godkänd (högst). Det är inte jag som hittat på betydelsen
av dessa betygssteg.
Beroende på vilket av dessa jag fått kommer följande scenarier vara möjliga.
Scenario 1: Jag får ett betyg som gör att jag andas ut samtidigt som
jag blir väldigt glad och kommer få en extra kick att fortsätta. (AB)
Scenario 2: Jag får ett betyg som först kommer att göra mig missnöjd
och inte alls glad. Men vinsten i och med det betyget är isåfall att jag
måste acceptera betyget och lära mig att vara nöjd ändå, vilket är nyttigt. (BA)
Trots det hoppas jag såklart på scenario 1.. spännande.

Ska kolla resultatet och skriver senare ikväll om vilket scenario som blev verklighet.
Hej sålänge! Missa inte handbollen ikväll förresten!!!



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: