två tankar

Joggade en väldigt kort runda till bl.a. Queen - Good old-fashioned lover boy. Jag har aldrig
hört den innan, jag rekommenderar att lyssna på hela, för den är väldigt omväxlande.
När jag kom hem lyssnade jag på Laleh - Here I go again, en E-type-låt. Det är lite häftigt
hur texten känns i hennes kontext jämfört med E-types eurodisco.

Nu tänkte jag skriva om två saker jag tänkt idag, bara rakt ut, tankar som på något sätt,
när de sätts på pränt, känns annorlunda bara på grund av det.
Tanke 1. Samtidigt som stekpannan diskas, bort med den oranga tacokryddningen, rinnande
vatten. Min framtida får gärna ha ett fritidsintresse eller vara nörd på något som jag inte alls
känner till, något som öppnar min värld i en riktning jag inte trodde, eller lär mig nytt.
Tanke 2. Samtidigt som de billiga tvåremstofflorna gör sitt, skyddar mig från smuts och damm,
hasljud mot stengolv, upp för trappor, i ena handen håller jag tvättkorgen, nytvättade kläder.
För varje dag som går blir människor jag möter och världen mindre svart och vit.
Gråzonen för vad som är rätt & fel, bra & dåligt brer ut sig. Ingen är bara si, inte heller bara så.
Saker jag ser uppfattar jag på ett sätt, kanske knappt märker det, noterar bara, medan någon
annan kan bli frustrerad, irriterad, upprörd. Saker någon kan skämta om, är helt och fullt allvar
för mig. Företeelser kan ses från flera olika vinklar. Det är så mycket som inte är svart eller vitt.

I natt drömde jag förresten att jag red på en elefant.
Kan ha varit för att jag såg bilder på elefanter i Helenas album när jag fikade hos henne igår.
Hon visade albumet för att hon hade bilder på en sån där paradisö som jag drömt om att åka till.

Nu ska jag bara kolla på dagens julkalenderavsnitt på svtplay, sen försöka sova!
Godnatt!




Kommentarer
cookie

"För varje dag som går blir människor jag möter och världen mindre svart och vit"....

..."Saker jag ser uppfattar jag på ett sätt, kanske knappt märker det, noterar bara, medan någon

annan kan bli frustrerad, irriterad, upprörd. Saker någon kan skämta om, är helt och fullt allvar

för mig".



Känner igen mig, i dig och orden.

2011-12-06, 08:41:22
annikasiri

fint att luncha idag, då kan vi prata mer om det hehe... och höra om din helg.. yeeeeh!

2011-12-06, 10:10:18

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: