slumrade


Äntligen hemma.
Magont och trötthet. Nu är jag på rätt plats, sängen.
och såhär det det ut i fönstret.

Jag vilade mitt på dagen, kanske slumrade, sen tog jag bussen till Malmö,
slumrade. Trött av en bra anledning, bakade scones på morgonen vid halv 7,
vi var 17 pers i korre-tv-rummet som kollade på julkalendern, det sega var
magontet som kom efter halva dagen.
Efter frivilligarbetet, först luta mot dörren, klick klick i metalldörren med glasrutor,
öppen. Lätt frammåtlutad, tunga, snabba och lätt (allt på en gång) steg, obekymrad
om hur det såg ut gick jag den korta biten på asfaltstrottoar, mörkt på himlen, bilyktor,
regn. Kom till busshållplatsen, vid ett torg, Malmö. Det kändes som en film när hon sjöng
samtidigt: Laleh - Big city love.
När jag kom till Lund dök en annan låt upp, fortfarande stadsmiljö, fortfarande regn, nu
tänkte jag att jag önskar att jag skrivit den, Laleh - the end.

Idag i skolan hade vi rättegångsspel. Min grupp var kärande i en vårdnadstvist. Och nu
kommer det bästa, jag har ingen uppgift, övning eller redovisning som måste förberedas
på 1,5 vecka!!! Äntligen tid att läsa i lugn och ro.

Nu ska jag mer än slumra, godnatt!!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: