tänderna

Jag är trött, men vill inte somna, för om jag somnar är det som att blinka och
sen är det morgon och det betyder att jag kommer närmre en redovisning om
fackliga stridsåtgärder, som vi ska ha på tisdag, men först måste jag veta vad
jag överhuvudtaget ska säga, jag vill hellre tentaplugga...

Sen är det svårt att somna för att det snurrar lite huvudet på grund av att jag
oroar mig för mina tänder, ja just det tänder. Jag har haft en plastskena på
nätterna i flera år, sen jag hade räls. Den är riktigt äcklig. Nu, ikväll tänkte jag
köra premiär med en ny, men så spände det jättemycket när jag tog på den så
jag tror inte det är så bra för mina tänder, men att det spände betyder att tänderna
inte ser precis likadan ut som precis efter att jag tog bort tandställningen...

Nu vet jag inte hur jag ska göra, jag tror jag får ta reda på
telefonnumret till tandläkaren som hade hand om min tand-
ställning, frågan är hur jag överhuvudtaget ska förklara mina
problem, men tanke på att jag nog borde slutat med plastskenan
på nätterna för flera år sen egentligen, men blivit beroende...

Ibland har jag drömt att tänderna bara trillar ur munnen. Jag är
jättelgad att jag fått ha tandställning, vill bara att det ska
fortsätta vara så bra som det är nu.

feting vad december går snabbt förresten.



Kommentarer
cookie

älskar den där BORTSKURNA bilden, det är så tydligt att "någon" står bredvid. i sin sons gamla avlagda jacka från typ 1990.

iallafall, angående bloggtemat; dina tänder är fantastiska. kanske är det dags att gå vidare i livet utan skenan? "it's a small step for me but a big step for my teeth" typ.

2011-12-20, 12:01:09

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: