tre dörrar

21.58 ikväll ska jag blogga innan jag går och lägger mig, men nu ska jag slå in
några julklappar, upptäckte just att jag glömt en av mammas presenter i Lund, åhh...

22.33 ja, dagen före julafton, motsträvigt men ärligt, sa jag att jag ville hoppa över
traditionen med sång och godjul-önskningar, men det är klart att det var jättetrevligt
sen ändå.



Det var jag, pappa och kaka, vilket blir trestämmigt. Vi plingade på tre dörrar i år.
Jag tänkte beskriva det stället jag uppskattade mest, men så kom jag på att alla
tre var bäst på en gång, av olika anledningar, så här är dom:

Dörr 1 Förra årets nykomling, en 91-årig vacker dam. Så tevligt att komma in i
hennes hem, småprata lite, kändes så fint.
Dörr 2 Överraskade pappas vänner, det var roligt att träffa dom. Fina människor.
Dörr 3 Här har vi sjungit kvällen innan julafton så länge jag kan minnas. Insåg när jag
klev in i dörren, ungefär halvvägs in i vers 1, att julen utan ett besök där inte skulle
vara riktigt samma sak.

Just det, utanför en av dörr 1 mötte vi en gammal lärare till kaka, hon berättade att lärarna
skrattat åt mig när jag gick på lågstadiet för jag hade sprungit runt i en lång svart kjol och
spelat innebandy med killarna. Det där med skrattet sa hon bara i förbifarten, men jag kan se
framför mig lärarna på lärarrummet kika ut genom fönstret, jag känner att jag verkligen bjuder
på det hehe...

22.47


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: