kämpat

Jag skulle kunna skriva ett långt lyckligt inlägg om kvällens bandymatch, men det
blir ett kort! Det var så roligt att spela, vi har nu 4 vinster på raken, det som är
tråkigt är mina magproblem i samband med matcherna, det suger till och gör ont,
och påverkar mitt spel, hur som helst tillbaka till det väsentliga ikväll:
Vi kämpade och kämpade och kämpade. Ställningen var 5-5 och så var det mindre än
1 minut kvar, klockan stod på 19.12 när vi gjorde 6-5. Nu får de andra lagen ta att
sluta kalla oss bottenlag, för vi är ett mittenlag!! Finns matchreferat av arbetshästen
på lagets blogg.

När jag kom hem till korridoren fanns det perfekta hänget, nämligen slökollande
på nobelfesten, jag var trött och lite frusen, det var så skönt att bara ligga i soffan.
Fast sen ett par timmar senare när det var dags för film och det blev på temat andra
världskriget drog jag mig tillbaka eftersom jag redan drömt  på det temat i helgen, vi
pratade lite om förintelsen på middagen igår, och då berättade jag att när jag drömmer
mardrömmar så handlar de väldigt ofta om just förintelsen, så har det varit sedan
högstadiet när vi hade väldigt mycket om detta i skolan, det är dock inte så att jag ofta
drömmer mardrömmar, skönt det, och drömmen natten till idag var inte så hemsk, jag blev
visserligen kastad i fängelse i en källare, men det var öppen på ett sätt, och jag kunde spela
gitarr och stilla tentaångesten genom att bläddra lite i lagboken, så fick jag besök också..

Nu ska jag avsluta kvällen på ett sätt som jag gjort flera kvällar i rad, med dagens
julkalenderavsnitt.

föresten ikväll skaffade jag mig en blåtira under vänsterögat, inget slagsmål, en armbåge
flög upp i ansiktet på mig, eller tja, flög upp och flög upp, jag sprang efter en tjej och hon
var säkert längre en mig, så den kanske kom rakt på så att säga.

aja, nattinattiii...


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: