dunka

Sofia Karlsson - Jul, jul, strålande jul, folkmusik. Nu är den snabba duschen fixad,
under tiden hann jag också formulera kvällens inlägg, lite halvt i hjärnan, det gjorde
jag till melodin ovan, ljudet hördes från datorn in till badrummet...
Nu ligger jag i sängen, i fönstret lyser adventsljusstaken, annars mörkt och så lyssnar
jag på samma sång igen, nu 4:e gången..Jag önskar mig känslan i sången, dagar som
är lugna som den, känslor mjuka, tankar vänliga. Gärna varje dag. Jag kanske borde
önska mig dunka-dunkamusik, jag är 22, student, hela jag borde kanske dunkadunka,
hoppa och stutsa. Men det här med borde fungerar sällan, borde är rätt ibland, men
inte särskilt ofta.



Klart jag har mina dunkadunkadagar också. De dagarna är bra.
Äh, jag undviker ämnet märker jag, jag skulle inte vilja prata med internet om det
jag undviker, så lika bra jag slutar skriva nu hehe...

Måste förresten bara säga att jag åt lunch på ett jättetrevligt ställe idag, med syrran.
Timmen vi hade räckte inte till. Jag kan bara säga en rolig grej, hon har fått en ny
sambo i sitt kollektiv och hör här, denne:
pluggar juridik, om han inte skulle gjort det tänkte han bli trädgårdsmästare.. han
har även funderat på psykologi och teologi.
supermysigt. Nu dagens julkalenderavsnitt.
Godnatt!





Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: