städat

Usch vilken dag, haha, jag och pappa har städat,städat och städat hela huset.
Tyvärr är vi inte klara. Jag kan tycka att det är rätt kul att städa, men det är
vissa saker som är roligare än andra, när det märks skillnad är det som roligast.
Det är nog förresten mitt bästa argument till varför jag låter mitt rum bli som
havet stormar innan jag börjar plocka bort alla saker så att golvet syns igen.
Det har pendlat idag, ibland kul, ibland dötrist. Nyss var det rätt kul, det känns
lite som att det börjat gnistra här och var, som i en reklam. Jag och pappa yrar
runt och plockar, dammar, dammsuger, hänger tvätt. Det känns stundtals lite
komiskt, båda är rätt mycket ta-i-människor, så när det gäller så händer det grejer.
Nu har vi städat i över 12 timmar inklusive lunch och fika-raster.
När jag stannar upp framför spegeln och ser min blanka panna och mitt hår stå åt
alla håll och kanter och hör pappa moppa golv och använda uttryck som "det är helt
otroligt" och bla bla bla, för att det blir så fint, då kan jag inte göra annat än att skratta.



Nyss avslutade vi kvällen/natten med att ta ett par bilder, klockan är nu 00.30.
(har klippt i bilden ja).

Nu ska jag sova, imorgon är sista dagen i Oskarshamn, för på fredag tiidigt åker
jag till Lund.

Godnatt, godnatt.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: