tredje gången

Nu, för tredje gången, försöker jag skriva och berätta vad jag drömmer om,
alltså inte drömmar på natten utan vad jag drömmer om i livet. Sist jag försökte
kom jag så långt som till ett utkast, men det är något som håller mig tillbaka, jag
vet inte alls vad, som att drömmarna borde stanna inuti, men jag vet inte varför.

Nä det blir nog inget idag heller, att det ska vara så svårt.

Jag är rätt glad nu, de senaste dagarna har jag känt en så stor tacksamhet
för de vänner jag har runt
(innan jag fortsätter skriva måste jag mer säga var jag befinner mig och vad
jag lyssnar på när jag skriver för att sätta allt i rätt ljus: Jag sitter i vid
köksbordet på Kummelvägen, spotiyfylistan är min systers hon har premium
och just nu spelas Cold Play - Fix you, det är mörkt, ett stearinljus på bordet,
ett stearinljus och ett värmeljus i köksfönstret, det brukar det inte vara. Det
är lugnt, fast kanske mest för att klockan är så mycket. Det är visst svårt
att förklara)
...för de vänner jag har runt omkring mig, att de ringer. Att dom finns.
Jag svävar runt mellan olika platser, känner hur tiden rinner iväg, som sand
mellan fingrarna, snabbt och lent för det mesta. Mina vänner värmer.

Som sagt jag är rätt glad nu, det är så mycket som snurrar, jobbiga saker,
en person är inte allt, en annan person är inte heller allt. Livet är så mycket mer.
Men det hugger till ibland, mitt i en mening så kommer ett namn framför
ögonen och om jag hade pratat med mig själv hade namnet nog slunkit ur,
vilket skojigt ord, slunkit, är det ett Oskarshamnsord eller?
Men en person är inte allt och kommer heller inte att bli allt, löjligt men sant
jag räknade dagarna, jag gav det 7 dagar eftersom det är ett nummer jag
tycker om (mitt turnummer).
Om, tänkte jag, om, så lägger jag mig ner, då ger jag mig, orkar inte stå emot,
men nu har det gått fler dagar än så. Nu ska jag istället bli fri. Jag kommer inte
klara det själv, men den lena tiden som sand mellan fingrarna kan vara hjälpen.
Så skönt.

Låten som spelas nu: Gustaf Spetz - Dewdops
Chicago - If you leave me now
.


Kommentarer
Bea

Känns lite poetiskt och lagom djupt! Jag gillar att jag inte fattar allt... :)

2011-08-18, 02:24:04
annikasiri

haha det är tur det, för så måste det nästa vara om man ska orka med den här bloggen...

2011-08-18, 14:55:45

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: