oh så bra

Musiktips, Jónsi - Boy lilikoi verkligen bra, det är i Matildas bil jag hört det, men feting
det går lika bra vid datorn! Klockan är 14.49 jag har precis kommit hem från jobbet,
men jag tänkte backa lite bakåt i tiden. Igår, 4 augusti:

När jag vaknade på morgonen var det tyst i huset, det var bara jag. På min födelsedag.
Jag gick ner för trappan där stod fina blommor på bordet och en liten present från pappa.
Det var så ljust och fint i köket att jag tog fram kameran.



Efter en lugn frukost, med P1 och tidningen öppnade jag några paket jag fått från
mamma, kunde inte hålla mig. Sedan gick jag ut på en promenad med Robyn i öronen,
du vet på sånna stigar jag skrivit om. När jag kom hem hade jag ett äpple i handen som
jag "halvpallat". Trädet stod inte på någon trädgård utan på en gräsplätt vid några lägenheter.
Jag tänkte på Stina, för vi hade pratat om att göra äppelmos någongång. När jag kom hem
och kollade brevlådan möttes jag av en fin syn i brevlådan, ett grönt paket med vita prickar,
till paketet kom ett recept på äppelmos, tänka sig, Stina hade visst varit förbi, så sött.


Jag hann inte göra så mycket mer innan det var dags för mig att åka till jobbet. Man skulle
kunna säga att det blev grillat och tårta, men med lite förklaring. Det var jag som var
grillmästare och gjorde hamburgare. Det var så fint väder så vi grillade. Jag har nog aldrig
varit grillansvarig förut, ett tag trodde jag det skulle sluta med stekpannan men det löste sig. :)
och den där tårtan, ja det var lite rulltårta som fanns i kylen, men lite födelsedagsfeeling kunde
jag hitta trots att jag var på jobbet hehe.

Ikväll ska jag nog till Emma och grilla, mysigt!
Hörs senare.




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: