Längre presentation

Vem är det egentligen som skriver? Det är svårt att beskriva sig själv.
Det blir snarare så att jag får berätta om vad jag gör, tycker om att
göra och hur jag är. Allt får inte plats men jag kan berätta litegrann.



Jag heter Annika, är 22 år och uppvuxen i Oskarshamn. Jag studerar juridik i
Lund, tänker ibland på om det finns något annat jag egentligen borde göra men
tycker samtidigt att det är väldigt intressant.

Saker jag tycker om:
Musik, att spela själv, att sjunga, att dansa framför spegeln, att lyssna på när jag cyklar.
Sport, att titta på sporter, särskilt stora evenmang som t.ex. fotbolls-VM , att själv spela
innebandy och jogga.
Naturen, det är först nu 2011 som jag fått upp ögonen för den ordentligt, älskar att vara
ute hela dagar i skogen, vandra, laga mat på trangiakök, sitta vid havet.
Med vänner vill jag helst göra saker, typ något av det jag skrivit om innan, eller laga mat,
spela spel, se på film.
När jag är själv tycker jag om att pussla, skriva, sitta vid datorn, sortera saker, tänka,
promenera.

Jag är… (några stycken)
- Jag är inte rädd för smuts, tror snarare att det är bra för magen, om jag tappar något
på marken hindrar det mig inte från att äta det, jag slänger väldigt sällan mat, en frukt
som möglat hamnar inte automatiskt i komposten, först undersöks möjligheten att skära
bort möglet.
- Jag tar mig själv på alldeles för stort allvar vilket t.ex gör att jag inte tycker om att se
gamla filmer på mig själv eller att människor kanske uppfattar mig som lite tråkigt.
- Det är inte alla som får uppleva men om jag bara är kommer i rätt stämning så är jag
rätt mycket flum, har t.ex. två figurer som kan visa sig, Beng-Göran och Olga heter dom.
- Jag uppdaterar ständigt en lista i mitt huvud på saker jag önskar hos en framtida respektive,
det kan vara allt från att han ska, oberoende av mig, vara medlem i naturskyddsföreningen
till att han ska gilla att se på Lets dance, eller duktig på inredning. Men tror själv att om jag
väl träffar ”mannen i mitt liv” så kommer inte äns hälften av allt uppfyllas och ändå kommer
det bli så bra så.. haha
- Jag är rätt naiv när det gäller kärlek, vill allra helst att det ska vara som i Bridget Jones
dagbok.
- Jag är lite halvt kristen, jag är uppvuxen i en kristen familj, valde själv att tro när jag gick
i 7:an eller 8:an direkt efter det sträckläste jag bibeln 2 gånger och då dök en massa frågor
upp, sen dess har det varit svårt att tro, jag skulle vilja tro, ibland är det nere på att jag skulle
vilja vilja tro. 7 år har gått och engagemanget varierar.
- Jag tål mycket stress och gillar när det händer mycket, det gör att jag uppskattar de dagar
när det är tomt i kalendern också! Men småsaker som att ett glasspaket ställs fram 10 minuter
innan det är dags att äta gör mig stressad, hård glass är gott!!
- Jag är nykterist, har blivit värre sedan jag flyttade till Lund där jag tyckte att studenterna drack
alldeles för mycket.
- Jag skulle vilja vara med i en bokcirkel.
- Jag är väldigt sällan sjuk, men när jag väl blir det tycker jag alltid överdrivet synd om mig själv
och tror att det är en något mycket allvarligt jag drabbats av.

Kan komma att uppdateras, men håll tillgodo sålänge!



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: