badrumsdörren

Jag har aldrig sett någon frys i så stort behov av att bli avfrostad som den
gemenskamma frysen ute i köket så jag frostade av den.

Jag och Daniella gick på promenad ute bland åkrar, det är det Skåne är bra på
och det är fint! Fast jag saknar havet. Jag saknar den täta skogen med. Hur
som helst efter en skön promenad åt vi mat och gjorde kladdkaka, mums!


Jag har nu planerat att städa mitt rum
i flera dagar utan framgång, det var
tanken även nu, men så hamnade jag
vid datorn. Plötsligt kändes det så viktigt
att visa cliffhangern från igår. "Vad har
jag på badrumsdörren?"

Förra terminen var det allsvenskan
som gällde. Jag håller på Kalmar FF,
men jag tänkte att det kan ju vara lite
kul att veta mer om vilka de möter, så
det är vad jag läst om när jag borstat
tänderna.



Den här terminen är det istället detta (..som är på kartan... kunde man sagt
om man gillar sån humor, men nej, då krävs det att jag är mycket trött).



Det är dags att ta ett litet kliv ifrån min pinsamma och gnagande, fruktansvärt
jobbiga okunskap i geografi. Tänkte börja med landskapen.

Här är en bild på vad som syns ute i hallen när badrumsdörren är stängd, vilket
den ju i vanliga fall är...

Kul att tre av jackorna,  en av päls-
mössorna och ryggsäcken lika gärna
kunde ha varit på second hand nu,
men som sagt jag kollade igenom
det kaka skulle ge bort först hehe..
väskan på kroken kunde också
varit på second hand fast den köpte
jag själv på erikshjälpen för någon
dag sedan.

hjälp, varför är jag så osugen på att
städa för? Ska försöka hitta någon
musik som kan få igång mig lite nu.

Hej sålänge.








Kommentarer
Bea

Fy vad smart! Tror nästan att jag vill härma idén lite där! I alla fall lära sig medan tänderna borstas... Ska hitta nått som både jag och barnen vill kunna :)

2011-08-30, 23:29:40
annikasiri

haha härma på! åh, jag vill veta om ditt liv också, hur många barn har du hand om?

2011-08-30, 23:32:44
Bea

Tack! Tre, de är Rylan 2,5 Ethan 7 och Jarred 10år. Vi bor i Henderson utanför den stora staden Auckland på Nya Zeeland. Mamman har fått ett nytt jobb i Brisburne i Australien så vi kanske kommer att flytta över dit allihop snart. Det är en väldigt knasig och rörig familj som inte riktigt vet hur de ska ha det. Jag är här för barnens skull och hjälper de lite mer än nödvändigt ibland...:)

2011-08-30, 23:38:12
annikasiri

oj hjälp, vilket äventyr! Australien alltså, galet..

2011-08-30, 23:40:16
Bea

Jag är tacksam över att jag tror på Gud i dessa dagar. Annars skulle jag undra vad det är för knasigt jag har gett mig in i!

2011-08-30, 23:42:54
annikasiri

skönt att känna den stabiliteten!!

2011-08-30, 23:47:57

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: