påskhelg

Vilken dag jag har haft! Den började med att jag vaknade upp
i Möckhult och insåg att 2011 års vackraste plats att vakna på
kan vara spikad. Om det blir någon vandring i sommar
kan det dock bli kamp om första platsen.

solen lyste, jag kände mig rätt slö, hjälpte mamma med en del
matförberedelser, men annars satt jag i en solstol och läste.

Vid 1-tiden kom familj och gäster. anledningar att fira: påsk
och mammas födelsedag. Jag fick anledning att fundera lite
över mitt liv jämfört med barnen (och gästerna): Ahmad, Sabri,
Mustafa, Rahna och Nours. så olika.

På kvällen var vi ett gäng tjejer hemma hos mig. Det var super-
mysigt. Mat (fast jag var redan proppmätt sedan dagens tidigare
kalas), prat, spel. Precis som jag gillar det!!



Det var en kort sammanfattning på något som hade kunnat bli
ett mycket långt blogginlägg. istället ska jag nog titta ett avsnitt
på det där programmet med pensionärer och sedan sova.
Godnatt!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: