lova

tänk, imorgon ser jag Oskarshamn igen, visserligen är det rätt mörkt
när jag kommer, typ strax innan tolv på natten, annars hade jag velat
åka ut till havet, det är så fint.

jag träffade inte kakan igår tyvärr, men det blev en fin film på korren,
The notebook (dagboken) den berör verkligen.

idag hade vi rättegångsspel i skolan, min grupp "vann" båda sina mål,
mest glad blev jag för det fallet som företräddes av två andra i min grupp,
framförallt pga svarandens attityd till vårt svaromål.
annars kan jag meddela att jag tänker att lova mig själv eller ja jag lovar
mig själv att kämpa för att alltid vara saklig i rättegångssalen, och vara
ödmjuk (självklart stå upp för min klient) men också kämpa för att alltid
vara klar med min moral, den kan faktiskt naggas i kanterna av programmet
jag läser på, man går in så mycket i sin klients fall att man kan glömma
vad som är rätt och fel, man vill bara vinna!
Jag ska absolut sluta med att hoppas att motparten missar att ta upp
ett visst bra argument eller liknande. ska jag vinna vill jag vinna för att
jag har rätt.

Nu ska jag packa lite, sen städa, jag är sopa den här veckan på korridoren
suck haha...
Spice girls-låtarna fungerade inte på mp3:n igår iallafall, så det fick bli på
Tim Hughes - Happy Day repeat hela joggingturen istället haha

Hörs kanske senare ikväll.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: