finns det fler av dig med?

en del söndagsmorgonsfilosoferande.

Det handlar om i fall det finns fler av dig, dig och dig
och dig och dig och mig och dig med? för mig och för dig.

Jag har Clas-Göran från Värmland.
Olga från Polen.
En glad Annika.
En ledsen Annika.
En upp och ner Annika.
En studsande Annika.
En hoppfull Annika.
En snabb Annika.
En vanlig Annika.
En retuscherad.

Det finns så många av en. Jag tror det är så det ska vara.
Sen kanske det hade varit att föredra om de flesta fick
träffa samma. Men faktum är att en hel del beror på vem
jag möter. Någon lockar fram någon. Jag kan vara lektant,
disco, en trekantshattsägare, en köttbulle, en kameliont,
en juriststudent, en motionär, en visionär, en tjej.

Finns det fler av dig med?


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: