enkelt

jag har varit ute en hel del idag, jobbat (personlig assistent),
vi planterade blommor ute i trädgården, jag älskar känslan av jord
mellan fingrarna, för några sekunder tänkte jag att jag hellre blir
trädgårdsmästare än jurist.
fast förresten, vad gör en trädgårdsmästare?

blogginläggslåt. Joan Baez - Diamonds and rust.

när jag kom hem hade jag lite jord med mig och planterade om alla
mina blommor, jorden i krukorna som stått på fönsterbrädet ovanför
elementet var som öken. Men orchideen har precis blommat igen,
den är en sån fighter! Blir glad bara av att titta på den här intill med
ny fin mörk jord.

sedan sprang jag i solen, körde till och med intervallträning på en gräsplätt.

sen gick inte så mycket enligt planerna, jag skulle ha fixat lite med ett grupparbete,
inte hela kvällen men iallfall någon timma, men jag fastnade lite på att jag inte kom
åt några kommentarer till standardavtalet NL 01 (Allmänna leveransbestämmelser för
leveranser av maskiner samt annan mekanisk, elektrisk och elektronisk utrustning
inom och mellan Danmark, Finland, Norge och Sverige).


Det gick lite utför kan man säga, jag sitter nu med en nyss inhandlad
godispåse och ska slö kolla på svtplay, först ett program som heter
"trädgårdsfredag" det måste vara ett tecken att den låg bland de främsta
på startsidan hah...
förresten, en ny godissort som innehåller två grejer som hela min påse
består av kan man säga: lakrits och choklad, den är god men när man
äter den ser man ut som rektorn i Sunes jul när han tuggar tuggummi
äsch. Godnatt sen.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: