tema

det verkar gå i perioder vad jag skriver om,
någon månad kretsade det mesta kring Tommys Syster,
en annan kring innebandy, den här månaden känner jag
på mig att det kommer bli alkohol, denna dryck som jag
inte kan förstå mig på. Blogginläggsmusik, Tingsek.

Men först några rader om hur lustig jag måste framstå bland
alla andra jurister här.. det är galet vad fel jag är. tvärtom.

Juriststudenten        Annika
Blå                              Röd/Grön
Älskar alkohol             Nykterist
Hata ekonomer          Tycker om ekonomer, kan inte förstå
'                                  mig på ekonomi själv så...jag kan
'                                  behöva dom!!

förstår ni? jag tror inte listan kommer bli kortare ju längre jag pluggar...haha..


aja, varför är det alkholtema på bloggen idag, jo för jag har varit på
en hemsk tillställning, så kallad ärtsoppesittning. Det låter ju mysigt
i sig, som mycket annat, men det är bara det att det heter ärtsoppe-
sittning med punch och insjungning.

Jag får så konstiga bilder av dessa unga vackra människor som skålar
först till sin bordsherre, sedan till herrn åt höger, sedan in mot bordet,
tar sig en snaps för att direkt efter skåla in mot bordet, mot herrn till
höger, sedan tills sin bordsherre. Jag ser hur de gör samma sak år ut
och år in, hur håret på männen börjar gråna, hur magen börjar växa,
hur kvinnorna utarbetar ett elegant sätt att konversera och kanske
dämpar sig en aning mot hur de var ikväll. Men de lär sjunga samma
sånger. En onsdagskväll kan jag offra, men glöm att jag tänker sitta
där om 20 år:

14§ Till Spritbolaget
Melodi: Till snickerboa ränner jag

Till spritbolaget ränner jag och bankar på dess port.
Jag vill ha nåt som bränner bra och gör mig sketfull fort.
Expediten sade godda´ hur gammal kan min herre va?
Har du nåt leg ditt lilla drägg? Kom hit igen när du får skägg.

Nej, detta var ju inte bra jag vill bli full ikväll.
Då plötsligt en idé jag fick de har ju sprit på Shell.
Många flaskor stod där på rad nu kan jag ju bli full och glad.
Den röda drycken runnit ner nu kan jag inte titta mer!


Godnatt Lund!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: