Malmö

Ja vad ska jag säga, inga kommentarer till bilden.

Min inneboende har hittat lägenhet så han har flyttat nu, lite tomt att inte
ha någon att säga godnatt till, men det känns skönt att slippa tänka på
vem som har nyckeln och bla bla.
Idag åkte jag med några på min nya korridor (har inte flyttat än) till IKEA,
där skulle det vara Sveriges största loppmarknad, lite överdrivet tyckte vi
nog allt att det var, men Alfred prutade ner ett 1000-bitars pussel på
kungafamiljen till 10 kronor så då var jag tvungen att köpa det, och efter
en sväng på IKEA när jag passerade loppisen igen så hittade jag en rislampa
som var gratis, så när det gäller vad jag fick med mig är jag riktigt nöjd.
Jag åkte vidare till Malmö och träffade kära systern. Så fint det är,
så avslappnat och kul. Cykel, mat, prat, spring i trappor och så lite
civil olydnad, vilket passar en jurist! men inte mer sagt om det här.

Just det en grej till bara. När jag var hemma i Oskarshamn och plockade
i de sista grejerna i släpvagnen kom grannen i sin rullstol på sin vanliga
promenad eller vad man nu ska kalla det, han brukade åka 5 gånger
varje dag på gatan och stanna och prata med alla, så även den dagen.
- Har du varit i Lund?
- Ja oja, min son studerade där! Det är en fin stad!
- Ja många säger det, den verkar fin. Men du får ha det så bra Hasse,
vi ses snart igen!
- Ja. Hejdå!
Sen hoppade jag in i bilen. Idag fick jag höra att han inte lever längre.
Konstig känsla. Mycket konstig.

Nu ska jag försöka sova 8 timmar. Vore så skönt.
Godnatt. sjunioett.

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: