Dagens två bästa

Jag lyssnar på Opera som jag lånat på statsbiblioteket idag.
Om vi säger dagens tre bästa så är biblioteket det tredje.
Jag älskar bibliotek. Appropå bibliotek, för ett par dagar sen
var jag på Universitetsbiblioteket och pluggade, ochför att
spinna vidare på kreativiteten som flödar när man ska plugga
- måste ju inte enbart leda till att man skapar något, typ
bokmärken - Här är lite av mina flygande actiontankar från
det tillfället:
"Det är något skumt med mannen som går ut och in genom
dörren med olika tidiningar. Nu är det säkert sjätte gången
han passerar genom den där dörren. Nästa gång han kommer
ut så kommer han ta upp en pistol och skjuta mot mig, men
då kommer jag slänga mig ner på golvet och rulla ett par varv
seda snabbt som ögat använda det runda bordet som skydd,
ställa det på sidan och gömma mig bakom det...."

Eller som på den första föreläsningen på engelska (dels är jag
dålig på engelska och dels var det repetition på vad de två
senaste föreläsningarna på svenska handlat om) tyckte lite
synd om kvinnan som kommit ändå från Amsterdam för
att prata 2 timmar. Iallafall här kommer lite tankar..
"hm, alltså jag hör knappt vad hon säger, men jag hade nog
inte förstått så mycket ändå, undra om man skulle kunna
krypa, eller typ åla sig ut ur lokalen utan att det märktes,
fy vad kul det hade varit att pröva, men nä det hade aldrig
gått...men det hade kunnat vara roligt att göra en film och
krypa ut, undra om föreläsaren och lyssnarna skulle ställa
upp på det..."


Dagens två bästa:
1. Min mobil ringde och det var Matilda.
2. Första Hus-, bön-, cellgrupp i Lund.
Nu ska jag sova. Nattinatt. puss.

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: