citat

Spotify, blogg inläggslåt. Britta Persson - Car song

Precis innan jag skulle stänga av datorn för natten klickade jag på
ett sparat worddokument på skrivbordet, så kände jag att jag ska
nog publicera det som står där.

"Kapitel 69 ….Den mänskliga skönheten förvandlas till stofft.
Det har hänt av ett mycket enkelt skäl, sa hon. Det är en fråga
om mänsklig reaktion på det sköna. Det är en fråga om estetik
."
Alexander McCall Smith.


Blomman på nattudksbordet ger mig en kick,
varje gång jag tittar på den, ett av alla fynd idag
på vad jag skulle kalla Sveriges största loppis, den
finns här i Lund och inte på IKEAs parkering i Malmö :)

Inte trodde jag att jag skulle läsa ut boken som jag lånade
på stadsbiblioteket med Barack Obama-citat, men faktum
är att det bara är 5 sidor kvar.

Nu somnar jag till dunkadunka-musiken från källaren
där jag tidigare ikväll var på sittning.
Godnatt!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: