recension?

Får man recensera en gudstjänst?
Jag vet inte helt säkert, men så dumt att jag har lust att göra det just idag när
den inte var så go på något sätt. Tänk alla gånger gudstjänster varit bra och så
just idag så känner jag för att recensera en...det kommer kanske inte handla så
mycket om den ändå så jag gör det nu:
Jag hade en del förväntningar för det firas jubilieum här på Larran, det skulle
vara en kör, biskopen skulle komma och bla bla.
Men gudstjänsten börjar och det första som händer är att jag stör mig på att
det det bara är manliga präster, typ 8 stycken och så biskopen.
Kören levde upp till förväntningarna. Men jag själv gjorde det kanske inte,
jag lyckades inte fokusera för fem öre, här var jag under gudstjänsten:
tillbaka i Afrika, Tanzania några minuter, dammiga vägar, fruktmarknader,
kvinnor på marken med frukter på mattor, sen var jag i Egypten på mässa,
med rökelsedofter, ett par minuter befann jag mig i ett hus, hos en kille
- första kyssen. På bandyplanen, hemma, i mataffären, jag var överallt,
förutom på själva gudstjänsten, kanske var det mitt fel att den inte får så
högt betyg idag.



Något som däremot får högt betyg är dagens utflykt. Här är en bild från den.
Cyklade två mil och gick en promenad i en skog med Alfred. Vilken vacker höstdag.
Det är två saker som är rätt konstiga som jag av någon anledning bara tycker om,
utan att tvinga fram några känslor, hästar och kungafamiljen. Därför är jag glad att
jag samma dag som jag klagade inför min syster över att jag inte hade ett vykort på
kungafamiljen (någon i korridorsköket har ett på sitt skåp) hittade ett likadant på
loppisen, och för att jag idag fick se massa fina hästar.

Nu är det sovdags.
Godnatt!!

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: