söndag fast om lördag

lördagen från ett egoistiskt perspektiv:
Vilken fin dag. Jag vaknar och ser på den ena madrassen på golvet pappa och på
den andra min syster. Vi åt den lyxigaste frukost hittills sen jag flyttat till Lund.
En dag efter tenta och ordet frihet är ett sätt att beskriva känslan. Jag och Kaka
gick lite på loppis, eftersom jag denna dagen inte tappade räkningen på antalet
toalettbesök (jag hade någonslags magsjuka natten till tentadagen och under
fredagen) så bestämde jag mig för att jag skulle spela innebandy.
IBK Finn hade namnsdag med trots det förlorade vi med 3-0. Från ett egoistiskt
perspektiv och jantelagen till trots (även om det är svårt), jag blev matchens lirare.
När jag kom hem till larran var det några som skulle se på Bröllopsfotografen.
En svensk film, grymt fint filmad. Jag gillade att kolla på den. Sen ringde pappa,
han skulle ha åkt hem runt lunch, men hade tydligen lyckats boka om sin biljett
trots att han inte hade ombokningsskydd, typiskt honom. Då hann han iallafall gå
på en konsert till, det har varit körfestival här i Lund. Så han fick sova en natt till,
imorse när jag gick upp hade han redan åkt. Men roligt att hinna träffa honom så
mycket.

lördagen från något annat håll:

Ja Malmö-laget vi mötte borde ju vara glada att dom vann. Men frågan är om det
var en så bra dag, i tidningen rapporterades det om hur massvåldtäckter används
som vapen i kriget i Kongo. Jag vet inte så mycket mer än min lilla bubbla som var
fin. En bra sak var att Amnestygruppen stod på stortorget och på olika sätt ville
sprida medvetenhet om hur det är i andra delar av världen, jag själv missade det
men ni är bra!

Nu, kyrka.
Ha en bra söndag.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: