skratta, banka kött, sång

tänk om alla fredagar var som denna.
Men först: tänk om hela livet var som min korta promenad ner till sopstationen.
Vilken lycka. Oförklarligt, men sant. Där gick jag med två hinkar fyllda med glasburkar,
hörde fåglar sjunga, kände sommardofterna, såg på grannens renoveringsprojekt,
hörde barnens livliga diskussioner och såg dom hoppa i studsmattan.
Vet inte varför, men allt skimrade, så vackert!

Motionssummering: promenerat sammanlagt 3,5 timmar, cyklat drygt 1 timma.
Det bara blev så, promenad med syster, och sen en låång promenad med Tintin
i skogen. Cykeln tja, jag hade mina ärenden, bl.a har jag klippt mig, men bajs,
jag blev inte nöjd, tyvärr. Kommer behöva ägna mig en del åt att platta håret.

Ikväll har vi fixat lite inför kalaset imorgon. Jag, syster och pappa stod i flera
timmar och förberedde maten, bl.a bankade jag kött, något man tydligen skulle
göra, vi skrattade och stojade, dialekter, ord, sånger flög runt i hela rummet.
Ganska ofta bankade jag också köttet i takt till sång, dans eller ja vad som.
Vi sjöng lite trestämmigt också, bl.a.  en mycket spännande version av Måne och sol.

Det finns så många nya tankar nu förtiden. De närmar sig och jag låter dom komma.
Lite senare kanske jag kan berätta om dom, ifall jag tror att dom skulle hjälpa någon.
Men än så länge skulle de skada mer så det får vänta.
En helt annan tanke. Tänk om jag kunde uppleva det där som jag hörde att en annan upplevt:
"så snygg att jag fick hålla för ena ögat, på det andra ser jag ju så dåligt" haha

Nu är det sovdags, verkligen. Imorgon hoppas jag på lika fint sommarväder. Puss.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: