känslosamma jag

vad sketan. Jag vill få leva en sån där romantisk komedi själv.
Jag kommer bara halvvägs in i filmen om äns det.
Ikväll var det lite Bridget-feeling i bilen. När jag lämnat min bror i stan
satte jag på radion som bjöd på den här låten: Peter Jöback - Hollow.
Men innan bilturen kollade jag på en annan romkom-film, 27 dresses, lagom ytlig,
lagom söt, lyckligt slut. Det var den som fick mig att skriva dessa rader. och radiolåten då.
Annika i en bil med en sån låt (hoppas du lyssnar nu), om jag bankade kött igår i takt,
så drog jag lite gaspedal eller tryckte lite gaspedal i takt, eller i känslorus... bla bla.

Den här dagen har varit mycket fin. Min pappa, 60 år. Mycket stoj och stim.
God mat, fina berättelser. Fick höra farfars röst på en gammal bandspelare.
en man jag aldrig mött, det är fint att få höra hans röst.

Det finns roligare bilder på familjen, men insåg
att jag inte kan hänga ut dom här. Så ni får stå
ut med bilder på mig haha. Här är jag på min
systers rygg ute i Möckhult, det vackra landet.

Imorgon åker jag tllbaka till Jönköping. Nu är
det en vecka kvar sen blir jag Oskarshamnare
igen för ett par månader.

Varför skulle jag.
Ja varför. Nej vet du vad.
Snart kommer regnet och så rusar jag fram.
Vi hörs. Vi ses. Vi möts. Vi dansar. Vi dansar inte.
D b e m n t a e d i f h k j n s d m v d ä v j i m j
d o d i n d s t.
Tyd den meningen haha. tips, det är ordens första
bokstav jag skrivit.
Är inne i en period då jag drömmer och minns.
Spännande. Jag är rätt sugen på att drömma lite nu.
Ska bara läsa lite kort, sen gå in i drömmarna.
Håll tummarna för mig!

Förresten, om du undrar:
såhär ser jag ut nu.
Det går att trycka på bilden.
Annikapannikapannkakssmet.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: